Geforce 8600/ Doradzanie przy zakupie

Usługi pogrzebowe w Lublinie. Zakład Pogrzebowy działający na ...

Witam!
Gwiazdka siê zbli¿a, a ja potrzebuje now± kartê graficzn±. Do tej pory mam Geforcea 8400GS i nie jestem zadowolony.
Prosi³bym o doradzenie mi, podanie jakiego¶ modelu/linka do jakiej¶ dobrej karty graficznej.
Orientacj± dla mnie jest Geforce 7300 GT od Palita, gdy¿ mój przyjaciel j± ma. Chodz± mu ró¿ne gry na du¿ych rozdzielczo¶ciach, typu Carbon, Most Wanted i GTA San Andreas. Najnowszy ProStreet nie chodzi mu najlepiej.

Czy karta 8600GTS bêdzie lepsza od 7300GT?

Wypatrzylem sobie karte Geforce 8600 GTS, ma jednak podobne parametry jak karta Geforce 8600 GT(poni¿ej podaje linki)
GTS:
http://allegro.pl/item267687890_pali...0_1ns_box.html

GT:
http://allegro.pl/item266400389_pali...mhz_1_0ns.html

Prosi³bym o opinie o tych kartach, jakiej firmy najlepiej kupiæ(Palit, Galaxy itp)

Proszê o pomoc. :help:
Pozdrawiam
Nikolaj


pierwszy link to do 88gts a nie do 86gts:P ... powiedz ile kasy chcesz wydac:)
jak 8600 to IMO nie ma sensu braæ GTS .

We¼ Sonic+ od Palit'a 8600GT :)

A ten link vo poda³e¶ (pierwszy) to przecie¿ 8800 - bez porównania :)

Inna sprawa, ¿e taki 8600GT bêdzie i tak za s³aby na gry w DX10 , a skoro w takim razie zostaj± gry DX9 to wtedy lepiej pomy¶leæ o x1950 ... np od Power Color'a :)

Popatrz na testy w necie.
Nie ma sensu kupowaæ czegokolwiek z serii 8600. Tylko 7900gs lub 1950.


Witam!
Sorka linki mi siê pomyli³y, mialem na mysli 8600 GT i 8600 GTS
Chcia³bym wydaæ do 500z³
pozdro
7900gs lub 1950 ok 400z³
Moge Ci sprzedaæ 8600gts sparkle :P lezy w szafie nieu¿ywany i sie marnuje. Tylko ¿e w Polsce bêde dopiero 20 grudnia ^_^

a co do 7900gs vs 8600gts to prawie te same karty, tylko ¿e 86 ma dx10 :]
nie bierz 8600 tylko X1950Pro od powercolora... na pclab jest zajebisty test 125 kart graficznych.. tam looknij na ostatniej stronie mozesz porownywac i roznica w FPSach jest dosc duza miedzy tymi kartami !

nie bierz 8600 tylko X1950Pro od powercolora... na pclab jest zajebisty test 125 kart graficznych.. tam looknij na ostatniej stronie mozesz porownywac i roznica w FPSach jest dosc duza miedzy tymi kartami !
hehe a ja bêdê obroñc± Galaxy 8600GE :)

hmm napiszê tak, niewiem jak radzi sobie X1950Pro z OC ale 8600GE bez problemów robi GTS nawet lepiej tzn ja mam ca³y czas stabilne 750/2200 :) i max temp 62-63'C na box-owym ch³odzeniu heat-pipe. W stare gry z 2006 i ni¿ej napewno X1950Pro bêdzie lepsza ale nigdzie nie widzia³êm testów z Wied¼mina, Call of Duty 4, Medal of Honor: Airborne gdzie gram na max detalach na rozdzielce 1280/1024 i fszystko p³ynnie chodzi :)

W³a¶nie specjanie wgra³em program "Fraps" i w grze Call of Duty 4 1280/1024 max detale/cienie itp. mam ¶rednio 60 fps, minimum które czasami widzi³em to 40fps a dochodzi do 70fps. Czasami zdarzaj± siê jakie¶ przycinki obrazu.

Wed³ug mnie grafa w CoD4 jest ³adniejsza, realistyczniejsza, ostrzejsza ni¿ w Medal of Honor: Airborne. Ci co jeszcze nie grali w CoD4 polecam :)
Mam kartê graficzna : NVIDIA Ge Force 8600 GTS 256 Mb
I nie wiem jak wy³±czyæ synchronizacje pionowa!
Proszê o pomoc.
v-sync - off :]

w panelu kontrolnym. Ja bym zostawi³ w³±czon±, przynajmniej obraz sie "nie rwie"

v-sync - off :]

w panelu kontrolnym. Ja bym zostawi³ w³±czon±, przynajmniej obraz sie "nie rwie"
ale wydajnosc spada i to duzo
czasem nawet o polowe :(
jak posluchasz BoLka to jak wlaczasz V-SYNC to wlaczaj tez tripple buffering
wtedy spadek wydajno¶ci jest mniejszy

v-sync - off :]

w panelu kontrolnym. Ja bym zostawi³ w³±czon±, przynajmniej obraz sie "nie rwie"
ale wydajnosc spada i to duzo
czasem nawet o polowe :(
jak posluchasz BoLka to jak wlaczasz V-SYNC to wlaczaj tez tripple buffering
wtedy spadek wydajno¶ci jest mniejszy bzdury pleciesz :P

wydajno¶æ nie spada tylko ilo¶æ klatek/sek jest ograniczona do prêdko¶ci od¶wierzania ekranu przez co obraz jest stabilniejszy. Nie widaæ szarpania tekstur przy szybszym ruchu. Jako tako mo¿na to te¿ stosowaæ do ograniczenia poboru energii :] Tripple Buffering pomaga utrzymaæ sta³± liczbe klatek na jakim¶ tam poziomie np. bez trip. buff. z v-sync w³aczonym przy 75Hz bedziesz mia³ za³u¿my wachania miêdzy 60-75fps , z trip. buff. bedziesz mia³ 70-75fps jednak to kosztem wiêkszego u¿ycia pamiêci karty.

v-sync - off :]

w panelu kontrolnym. Ja bym zostawi³ w³±czon±, przynajmniej obraz sie "nie rwie"
ale wydajnosc spada i to duzo
czasem nawet o polowe :(
jak posluchasz BoLka to jak wlaczasz V-SYNC to wlaczaj tez tripple buffering
wtedy spadek wydajno¶ci jest mniejszy bzdury pleciesz :P

wydajno¶æ nie spada tylko ilo¶æ klatek/sek jest ograniczona do prêdko¶ci od¶wierzania ekranu przez co obraz jest stabilniejszy. Nie widaæ szarpania tekstur przy szybszym ruchu. Jako tako mo¿na to te¿ stosowaæ do ograniczenia poboru energii :] Tripple Buffering pomaga utrzymaæ sta³± liczbe klatek na jakim¶ tam poziomie np. bez trip. buff. z v-sync w³aczonym przy 75Hz bedziesz mia³ za³u¿my wachania miêdzy 60-75fps , z trip. buff. bedziesz mia³ 70-75fps jednak to kosztem wiêkszego u¿ycia pamiêci karty. skoro ograniczona to spada
najpierw piszesz ze plete bzdury
a potem udawadniasz ze mam racje
kazde ograniczenie jest jakims spadkiem wydajnosci
w specview zawsze test jest na wylaczonej synchronizacji
i w wynikach tez zawsze pisze czy jest on czy off
to zawsze ma znaczenie jak chcesz miec plynny ruch przy np 1 000 000 poly
i np majka na viewportach tez ma nawet skrot do synchra wyjatkowa funkcja ktora obrazuje jakie ma to znaczenie dla wydajnosci (wg Ciebie na ograniczenie wyswietlania klatek/sekunde)
w gierce jak ci sie porwie teksturka to przezyjesz (a jak synchronizujesz ruch do muzy lub efektow to kazdy fps ma znaczenie)
zreszta pusc specviewa z synchrem i bez i sie przekonasz
koszty uzycia sie nie licza (ludzie kreca karty a nie spowalniaja)
nie ciagne tematu bo nie ma sensu mozna z synchrem mozna bez
jak ma mocna karte to nie zauwazy roznicy przy wlaczonym synchro
jak slaba to bedzie rwac albo na teksturach albo na fps
albo jedno i drugie
albo soft w ogole nie pojdzie
amen
ograniczenie ilo¶ci klatek/sek to nie spadek wydajno¶ci ....:karpiem:

ograniczenie ilo¶ci klatek/sek to nie spadek wydajno¶ci ....:karpiem: musisz miec ostatnie slowo co?

to czytaj:

Wydajno¶æ i jako¶æ obrazu

Wydajno¶æ

Wydajno¶æ kart graficznych zwykle mierzy siê poprzez ilo¶æ klatek obrazu (frame rate), wyra¿an± w ilo¶ci klatek na sekundê (frames per second - fps). Im wiêcej klatek, tym p³ynniejsza gra. Ka¿da gra wy¶wietla sekwencjê obrazów nastêpuj±cych szybko po sobie. Je¿eli szybko¶æ zmieniania siê obrazów przekracza 25 fps, to ludzkie oko nie jest w stanie rozró¿niæ poszczególnych klatek. Tym niemniej, w szybkich grach typu FPS (first person shooter - strzelanka z perspektywy pierwszej osoby) 25 klatek na sekundê mo¿e okazaæ siê niewystarczaj±ce. Granic± w takich grach powinno byæ co najmniej 60 fps.

a tu caly tekst:
http://www.tomshardware.pl/graphic/2..._guide-01.html

bzdury plet± co?
Nie w tym rzecz ... chodzi o to, ¿e w³aczaj±c synhronizacjê SAM OGRANICZASZ LICZBÊ KLATEK ... niejako ¦WIADOMIE.
Nie ma to zwi±zku ze spadkiem wydajno¶ci karty graficznej, mo¿e ona spokojnie generowaæ wiêcej klatek ale "nie chce" bo chce byæ zgodna z od¶wie¿aniem:)
Twierdz±c, ¿e v-sync wp³ywa ujemnie na wydajno¶æ równie dobrze mo¿esz stwierdziæ, ¿e komenda com_maxfps ma ujemny wp³yw na wydajno¶æ karty graficznej w Quake 3 :P
Równie dobrze mo¿emy uznaæ, ¿e najlepiej maj±c jakikolwiek samochód utrzymywaæ maksymalne obroty i maksymaln± prêdko¶æ ... bo inaczej jego wydajno¶æ spada...

Nie w tym rzecz ... chodzi o to, ¿e w³aczaj±c synhronizacjê SAM OGRANICZASZ LICZBÊ KLATEK ... niejako ¦WIADOMIE.
Nie ma to zwi±zku ze spadkiem wydajno¶ci karty graficznej, mo¿e ona spokojnie generowaæ wiêcej klatek ale "nie chce" bo chce byæ zgodna z od¶wie¿aniem:)
Twierdz±c, ¿e v-sync wp³ywa ujemnie na wydajno¶æ równie dobrze mo¿esz stwierdziæ, ¿e komenda com_maxfps ma ujemny wp³yw na wydajno¶æ karty graficznej w Quake 3 :P
Równie dobrze mo¿emy uznaæ, ¿e najlepiej maj±c jakikolwiek samochód utrzymywaæ maksymalne obroty i maksymaln± prêdko¶æ ... bo inaczej jego wydajno¶æ spada...
post ronsona

http://www.frazpc.pl/b/197039

i nie utrzymujemy maksymalnej predkosci i max obrotow caly czas
ja mam lepszy przyklad
jedziesz porszakiem za syrenka bo tak chcesz
syrenka 40 i Ty 40 - BO TAK CHCESZ
mozesz spokojnie wyprzedzac ale SWIADOMIE tego nie robisz
wiec jedziesz sobie na dwojce i jest ok

wracajac do tematu
w doslownym opisie danego zdarzenia czesto spada wielkosc generowanych klatek na ekranie
i o to mi chodzilo
doslownie :)
Ale nie spada wydajno¶æ samej karty :) Wiêc mamy jasno¶æ ? :) Po prostu sam ¶wiadomie obni¿asz liczbê tych klatek dla uzyskania subiektywnie lepszej p³ynno¶ci obrazu.

Ale nie spada wydajno¶æ samej karty :) Wiêc mamy jasno¶æ ? :) Po prostu sam ¶wiadomie obni¿asz liczbê tych klatek dla uzyskania subiektywnie lepszej p³ynno¶ci obrazu. nie mamy jasnosci
przeczytaj wszystkie moje posty w tym topiku
nigdzie nie napisalem ze wydajnosc KARTY spada
wszedzie pisalem o wydajnosci (w domysle obrazu - powiem wprost ja to mam w d...e ile ma moja karta ramu jaki rdzen jaka wydajnosc w testach rankingach itp)
wazne zeby obraz sie nie rwal na animacji (bo po to jest karta zaby twoje oczka widzialy na monitorze to co chcesz zobaczyc :)
i za to odpowiada fps (oczywiscie dopisuje ze miedzy innymi nie tylko od tego:)
i tyle
sybiektywna lepsza plynnosc obrazu ladnie brzmi ale jak masz jakiegos starego grata i chcesz pograc w jakas lepsza gierke i wylaczenie synchra pomoze uzyskac 10-30 fps wiecej to jest to jakis sposob nie?
Jasne :) do niektórych gier nawet jak masz szybk± maszynê warto v-sync wy³±czyæ (Np mój brat do dzi¶ dla quake3 v-sync off) :)

nadal nie pasuje mi s³owo Wydajno¶æ ... to ju¿ bardziej Komfort grania :)

Jasne :) do niektórych gier nawet jak masz szybk± maszynê warto v-sync wy³±czyæ (Np mój brat do dzi¶ dla quake3 v-sync off) :)

nadal nie pasuje mi s³owo Wydajno¶æ ... to ju¿ bardziej Komfort grania :)

ok ok ok :)
niech bedzie komfort grania :)
i komfort pracowania :)

topik chyba zmkniety :)

pozd
dar
Wy³±czenie V-sync zalecane jest do benchmarków aby uzyskaæ wiêkszy wynik koñcowy, w grach to nie ma wiêkszego znaczenia - Twoje oko nie wy³apie czy obraz ma 60fps czy 200fps. Obraz jest p³ynny jak ma ponad 30 fps

Wy³±czenie V-sync zalecane jest do benchmarków aby uzyskaæ wiêkszy wynik koñcowy, w grach to nie ma wiêkszego znaczenia - Twoje oko nie wy³apie czy obraz ma 60fps czy 200fps. Obraz jest p³ynny jak ma ponad 30 fps no i bumerang
a jak nie ma?
przeczytaj dokladnie caly topik
gierka nie chodzi od poczatku do konca w tych samych flapsach
jak Ci sie przycina to warto v-sync po prostu wylaczyc
pomoze a nie zaszkodzi
i to cala mycyja

ps
nie chce zawracac kijem Wisly
ale w pracy to ja zawsze mialem synchro wylaczone (wydajnosc (KOMFORT PRACY!!!) wzrasta na OKO - a to juz OGROMNY sukces!)
jak sie gierka przycina to ja polecam w³±czyæ v-sync + tipple buffering, zaowocuje to mniejszymi wachaniami fps'ów :pray:

jak sie gierka przycina to ja polecam w³±czyæ v-sync + tipple buffering, zaowocuje to mniejszymi wachaniami fps'ów :pray: hi hi
to wszyscy programisci od open gl z sgi to idioci
a w³±czaj
wydaje mi siê ¿e Ty nie do koñca nawet wiesz co to jest tripple buffering ;]
zosta³ w³a¶nie po to wymy¶lony aby pomóc w utrzymaniu p³ynno¶ci obrazu, da sie go w³±czyæ tylko gdy v-sync tez jest w³±czone.
i dlaczego mówisz tylko o open gl ?? w d3d te¿ sie da to w³aczyæ ...ale Ty pewnie nawet o tym nie s³ysza³e¶ ;]

wydaje mi siê ¿e Ty nie do koñca nawet wiesz co to jest tripple buffering ;]
zosta³ w³a¶nie po to wymy¶lony aby pomóc w utrzymaniu p³ynno¶ci obrazu, da sie go w³±czyæ tylko gdy v-sync tez jest w³±czone.
i dlaczego mówisz tylko o open gl ?? w d3d te¿ sie da to w³aczyæ ...ale Ty pewnie nawet o tym nie s³ysza³e¶ ;]
no pewnie ze nie wiem
hi hi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl