OGAR 200 !! Akumulator

Usługi pogrzebowe w Lublinie. Zakład Pogrzebowy działający na ...

Mam ogarka 200 i chcia³bym wan±c do niego akumulator.

nigdy jeszce tego nie robilem wiec mam pytanie odno¶nie poid³±czena :

Czy pod³±czyæ go szeregowo bezpo¶redniio przed instalacj± o¶wietleniow± , czy tak :

http://www.djmatys.szm.sk/aku.JPG

PLX Help :)


na tym twoim schemacie brakuje ogarka, lepiej moim zdaniem bêdzie go podpi±æ równolegle, jak dasz szeregowo to spadki napiêæ bêd± powodowaæ b³yski ¶wiate³ jak w stroboskopie :mrgreen:
mam nadzieje ze masz miernik i bieguny dobrze rozpoznasz
sory ,ale nie wiem po co ci akumulator
jezeli do lepszego rozruchu (pewniejsza iskra) to skup sie na zaplonie - szczerze powiem ze nie mam pojecia jak to jest podlaczone w Ogarze :D - cos tam z WSK moze bym pamietal ,ale tez raczej mgliscie
wtedy skupialem sie na jezdzniu :D - zeby mniej palila i lepiej szla - brum ,brum :-D
ale macie ch³opaki sprzety :-D ja takich problemow nie mam z moja NSR-k±


Ale jak Ty chcesz podpi±æ ten akumulator skoro w ogarze jest pr±dnica która daje pr±d przemienny? Poza tym zwali³e¶ ten schemat na masê. Z pr±dnicy wychodz± dwa przewody - 1 - ~6V a drugi do ¶wiecy - tam na pewno ¿rówki nie pod³±czysz. Patrz tutaj jest schemat instalacji w Ogarze 200.

http://pablo11x.webpark.pl/elekt.jpg
1-pr±dnica
Opis znajdziesz na stronie z Linku w dziale Naprawy/Schemat instalacji elektrycznej.
Musia³by¶ przerabiaæ ca³± instalacjê, dorzuciæ prostownik i wtedy mo¿e co¶...
Inna sprawa, ¿e napiêcie w tej instalacji jest tak niestabilne, ¿e móg³by¶ uszkodziæ akumulator.

[ Dodano: Sob 28 Maj, 2005 17:13 ]

ale macie ch³opaki sprzety :-D ja takich problemow nie mam z moja NSR-k± Nie masz problemów bo ni± nie je¼dzisz:
1. Masz 15 lat - nawet by¶ nie podniós³ tego motocykla jak by Ci siê przewali³ na bok
2. Boisz siê, ¿e Ci siê porysuje albo ukradn±.
3. NSR-ka to Ci siê tylko ¶ni³a.
Ja takiej paskudy nawet nie chcia³bym mieæ. Motor do jazdy w mie¶cie - wogóle nie sprawdza siê na trasach. Takie klocki LEGO dla starszych dzieci.
Jak NSR-ka to jest imitacja scigacza Oo. Tym 13 latek moze spokojnie smigac. Lzejsze to przeciez od tego ogara :/
BTW Rzeczywiscie to kicz ;)
Po pierwsze to jest 125 po drugie czemu tym nie moge jezdzic jak mam 15 lat? ja nied³ugo bede zdawa³ na A1 (od 16lat) a pozatym to nie taki kicz ponad 30 KM czy wy wogole widzieliscie motor na oczy ?? Excray, dla ciebie to co jest motorem? Moj brat mia³ kiedys suzuki gs 500 (jest starszy odemnie o 5 lat) i wcale ta Nsr-ka znaczaca nie odbiega osigami od niego!
spoko spoko . . Powróæmy do mojego pytania :)

1) Przed akumulatorem by³by oczywi¶cie mostek prostowniczy . .
2) Je¿eli podepne go równolegle do +6V - Masa to czy bedzie sie ³adowaæ ??
3) Chodzi mi wogole o zrobienie mocniejszego o¶iwtlenia bo pr±dnica nie wydala powoli . . .

no i jak w koñcu podpi±æ ten akumulator . . .?
http://img265.echo.cx/img265/5688/elekt9xr.th.jpg

Prowizorka, ale by dzia³a³a. Ciê¿ko tam mostek wstawiæ bo jeden biegun pr±dnicy jest od razu do masy motocykla podpiêty. Dobrze by by³o dorzuciæ jaki¶ ogranicznik pr±du ³adowania przy du¿ych obrotach bo:
1. mo¿esz uszkodziæ akumulator
2. silnik nie bêdzie chcia³ Ci wchodziæ na wysokie obroty - bêdzie siê dusi³.

Ciê¿ko jest przerobiæ tak± instalacjê jak Twoja na pr±d sta³y, tak aby jednocze¶nie by³ ³adowany akumulator, bo napiêcie wyj¶ciowe zmienia siê w zale¿no¶ci od obrotów i to w do¶æ znacznym zakresie. Dlatego te¿ w alternatorach czyli pr±dnicach pr±du sta³ego stosuje siê regulatory napiêcia. U ciebie siê nie da takiego regulatora zrobiæ bo na kole zamachowym masz magnesy sta³e a nie elektromagnesy. Mo¿na co¶ kombinowaæ z diodami i elektronicznym stabilizatorem ale wtedy musia³by¶ zastosowaæ diody prostownicze o odpowiednio du¿ych mocach i zapewniæ im dodatkowo ch³odzenie. Jaki akumulator chcesz tam dawaæ? Jaka pojemno¶æ?

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2005 02:13 ]
Ewentualnie co¶ takiegio:
http://img167.echo.cx/img167/2264/aaa1sa.th.png
2 diody i 1 rezystor. Diody na 10A min i rezystor min. 10W 1om. Te¿ prowizorka, ale ju¿ trochê lepsza :)
co do tej 2 sugestii Excray , to wydaje mi sie bardziej mo¿liwa do zrealizowania w ogarku :) . .

Co do akumulatora to my¶la³em o ¿elowym 12Ah LUB o³owiowy 4Ah (bo taki juz mam) ..

..a co do rezystowa R1 to ma byæ drutowy 1ohm 10W ?? bo w sklepie w którym moge sie zaopatrywaæ sa tylko 5W to w takim razie przeyda³y by sie 2x 5W pod³aczone równolegle o oporze 0,5ohm o ile sie nie myle . .

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2005 20:25 ]
..a co do rysunku nr. 1 to : ma to byæ dioda prostownicza czy pokombinowac z mostkiem du¿ej mocy??

a je¿eli chodzi o mo¿liwo¶c rozwalenia akumulatora przy wysokich obrotach to mo¿na to rozwi±zaæ stosuj±c diode Zenera chyba nie ??

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2005 20:34 ]
http://www.djmatys.szm.sk/aku1.JPG
mo¿esz próbowaæ

nie mylisz siê, ale daj szeregowo. Masz ma³e akumulatory, lepiejm daæ mniejszy pr±d ³adowania


..a co do rysunku nr. 1 to : ma to byæ dioda prostownicza czy pokombinowac z mostkiem du¿ej mocy?? Dioda prostownicza, jaka¶ na 10A i zadbaj o jej dobre ch³odzenie bo pewnie siê bêdzie trochê grza³a.

Na tym rysunku co masz wy¿ej masz ¼le podpiêta diode prostownicza - powinna byæ odwrotnie.

to tak samo jakby zabezpieczaæ zasilacz przed przepiêciem robi±c na nim zwarcie - odpada. Niestety 1 sposób jak mówi³em odpada z miejsca. To by³ taki przyk³ad bardziej ani¿eli gotowy schemat. Zrób tak jak jest na 2 schemacie tylko pamiêtaj aby daæ obydwie diody o du¿ej mocy. Poza tym obecnie pr±dnica bêdzie dawa³a tylko po³owê swoich mo¿liwo¶ci. Aby j± wykorzystaæ w ca³o¶ci musia³by¶ zastosowaæ mostek prostowniczy, ale w ogarze jeden biegun pr±dnicy jest z miejsca do³±czony do masy a wiêc mostek odpada.
teraz dowiedzialem siê od kumpla ¿emo¿na wstawiæ mostek.
W pr±dnicy s± 2 cewki (po 3V) od ¶wiate³ po³±czone szeregowo . Nale¿y je zast±piæ dwoma 6V po³±czonymi równolegle no i teraz da siê za³o¿yæ mostek.
Dalej to tak samo jak w w/w schemacie . . .

[ Dodano: Wto 31 Maj, 2005 16:16 ]
NO TO KURDE MAM PROBLEM !!

Ten ogarek zosta³ kupiony przez mojego dziadka w '89 . Od tamtego czasu niue by³ rejestrowany , tylko sta³ sobie spokojnie w gara¿u.
Teraz gdy chce go zarejestrowaæ okazuuje siê ¿e zmieni³y sie przepisy i do rejestracji potrzebny jest ¦WIADECTWO HOMOLOGACJI !! które w '89 nie by³o wydawane .
Teraz nie moge go zarejestrowaæ dopóki nie bede mieæ tej homologacji ::(:(:(

i nie wiem gdzie tak± zdobyæ :(

[ Dodano: Pon 27 Cze, 2005 23:00 ]
Excray plx zapodaj schemat nr.2 !!! akurat wzio³em sie do pracy :D:D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl