W zwi±zku z tematem tego¿ w±tku, chcia³bym rozpocz±æ dyskusjê na temat Internetowego Sklepu Waszych Marzeñ, oczywi¶cie sklep ze sprzêtem komputerowym ;-)
Uprzedzaj±c ewentualne pytania, jakoby¶my mieli za³o¿yæ w³asny skleik, kiedy¶ byæ mo¿e to nast±pi (mam nadziejê), jednak¿e aby móc stworzyæ co¶ dobrego trzeba wiedzieæ czego oczekuje potencjalny zainteresowany.
Zatem, chcia³bym siê dowiedzieæ od Was, czego oczekiwaliby¶cie po takim Idealnym - Waszym zdaniem - sklepie internetowym, sklepie Waszych Marzeñ :E Poni¿ej podajê kilka w±tków, które na pewno powinny zostaæ poruszone, na pewno o czym¶ zapomnia³em, wiêc proszê o wszelkie sugestie ;-)
- Zawarto¶æ sklepu - ró¿norodno¶æ towaru, tylko do komputera, czy tak¿e inne, typu, Playery MP3
- Selekcjonowany sprzêt (overclocking, ch³odzenie, wydajno¶æ, jako¶æ itp.)
- Niskie ceny - to chyba jasne ;-)
- Rabaty - po osi±gniêciu pewnej warto¶ci zakupu
- Promocje - chyba wiadomo ;-)
- Op³ata za produkt - jakie i ile form mo¿liwo¶ci przes³ania towaru by Was satysfakcjonowa³o (np. przelew na konto, AllPay, PAYU, mTransfer, przy odbiorze - za pobraniem, przedp³ata na konto - ostatni punkt chcia³bym rozwa¿yæ szerzej, co o tym my¶li Klient, czy podejrzewa co¶ czy cos innego, osobi¶cie jestem przeciw przedp³acie, ale proszê o wyra¿enie W³asnej opinii) Czy du¿a ilo¶æ mo¿liwo¶ci op³aty produktu przeszkadza, czy pomoaga, ewentualnie, które formy op³aty najchêtniej by¶cie widzieli i ile max.
- Dostawa - rodzaj dostawy, Poczta Polska, kurier, (przesy³kê op³aca klient czy firma), z punktu widzenia klienta, najepiej zapewne, aby p³aci³a firma, a towar szed³ kurierem ;)
- Kontakt - ³atwo¶æ kontaktu, formy kontaktu z pracownikami sklepu (GG, Tlen, mail, tel. kom. itp.)
- Wyszukiwarka
- Newsletter - informacje o Promocjach, nowych produktach, wa¿nych og³oszeniach dotycz±cych sklepu
- Strona g³ówna - ³atwa nawigacja, przejrzysty uk³ad strony, itp.
- Strony opisu towaru - fotki (jakie, ile), szczegó³owo¶æ opisu, bardzo szczegó³owy, czy pobie¿nie, najwa¿niejsze, najistotniejsze opcje? W³asna ocena produktu, poprzez recenzjê tego sprzêtu na danym serwisie?
- Komentarze do produktów - wystawianie w³asnych komentarzy do produktu, po zalogowaniu?
- Rejestracja U¿ytkownika - bezpieczeñstwo danych personalnych
- Strona kontaktu z pracownikami sklepu
- Strona z danymi firmy
- Strona z pomoc± dotycz±c± serwisu, ewentualnych reklamacji, zapytañ o dostêpno¶æ itp.
- Strona z opiniami Klientów o Firmie, procesie dostawy towaru itp.
Wiêcej rzeczy mi nie przychodzi do g³owy ;) Dziêki za komentarze, ka¿dy jest bardzo cenny!
doda³bym jeszcze:
- ¶ci±ganie sprzêtu na zamówienie
- nie naganny serwis
- mi³a obs³uga ("klient nasz pan") :wink:
Cycata blondynka w czarnych stringach :?: (lub najlepiej bez) :?: :> :lol:
hmm z wysylka pewnie na koszt firmy i najszybsza
z platnoscia to jest jeszcze myk a mianowicie platnosc karta kredytowa poprzez net ciezko a sie przydaje
platnosc poprzez szybkie transakcje jest wg mnie wazna ja znam tylko mtransfer bo mam konto w mbanku ale jest to piekna sprawa
inne przelewy takze wazen lecz musi to byc szybki bank
kontakt na gg jest przydatny choc klasyczny szybki - 10 min - mail jest takze w cenie
co do opisu to uwazam ze np zdjecia towaru - dodatkowe jakies szczegulowe, na zyczenie - sa na miare zlota lecz oczywiscie bardziej zobowiazuja
co do opisu to uwazam ze np zdjecia towaru - dodatkowe jakies szczegulowe, na zyczenie - sa na miare zlota lecz oczywiscie bardziej zobowiazuja Ja my¶la³em nad czym¶ takim, jak jest na Newegg -> link. Mo¿na to ³atwo wykonaæ :)
Witam
Napisalem co nieco w podobnym temacie powyzej wiec i tu cos powiem bo tez sie przymierzalem....
-zawartosc - wg. mnie ogolnie elektronika czyli wszystko byle nie drogie
-selekcjonowany sprzet jak najbardziej
-rabaty i promocje - przy wiekszych zakupach rabat oraz przy kazdorazowynm zakupie karta stalego klienta uprawniajca do dodatkowego rabatu
-oplata za produkt- im wiecej mozliwosci tym lepiej
-dostawa - wedle zyczenia klienta - przy okreslonej wartosci zamowienia wysylka na koszt firmy
-kontakt -wiadomo
-fotki - im wiecej tym lepiej oczywisce w postaci linkow, opis dla blondynek i szczegolowy i wlasna ocena pod katem OC - tyle ze to bedzie ciezko zrobic i bedzie przekreslalo slabsze produkty
-komentarze - bez sensu i tak ludzie wpisuja tam brednie
-dostepnosc - oczywiscie, o firmie to juz zalezy co ale jak sklepik bedzie dobry to i tak beda o nim wszedzie trabic wiec chyba niekoniecznie
Moja uwaga, musi lub przynajmniej powinna byc mozliwosc odebrania sprzetu osobiscie czyli trzeba miec jakas siedzibe (moze byc w mieszkaniu), niektorym sie bardzo spieszy.
To samo sie tyczy rekalmacji- dobrze jest dawac cos w zastepstwo uszkodzonego przedmiotu.
I ostatnia sprawa, szybkosc wysylki, im szybciej tym lepiej czyli trzeba meic jak najwiecej u siebie a jak najmniej w hurtownii
Pozdro
komentarze - bez sensu i tak ludzie wpisuja tam brednie to, ¿e nie wszyscy siê znaj± jak my na sprzêcie to ju¿ nie powód ¿eby likwidowaæ komentarze, moim zdaniem to cenne ¼ród³o informacji (chocia¿ niektóre komentarze powalaj± z nóg :wink: )
dobrze jest dawac cos w zastepstwo uszkodzonego przedmiotu. jak najbardziej jestem za :)
-komentarze - bez sensu i tak ludzie wpisuja tam brednie Niekoniecznie, ja bym powiedzia³, ¿e wielu U¿ytkownikom brakuje tej funkcji, nie tylko, aby siê wypowiedzieæ, ale polegaæ na wypowiedzi innych, je¿eli jestem zainteresowany nabyciem danego towaru.
Oczywi¶cie osobno strona z opiniami o stronie, uwa¿am, ¿e powina byæ w ka¿dym sklepie. Zawsze wystêpuje ryzyko, ¿e co¶ nie tak posz³o, ale lepiej wiedzieæ, ni¿ ukrywaæ co¶ w tajemnicy, co na pewno dzia³a na niekorzy¶æ firmy.
Generalnie my¶la³em w sensie opisu produktu (np. fotki) nad czym¶ takim jak jest na newegg.com.
Równie¿ dobry pomys³ z opiniami o mo¿liwo¶ciach overclockingu poszczególnych podzespo³ów, je¿eli sklep by dzia³a³ z serwisem zajmuj±cym siê tak± tematyk±, my¶lê, ¿e nie by³oby problemu z tym zagadnieniem :)
P.S. My¶la³em, ¿e ju¿ nikt siê nie odezwie w tym temacie :| Thx :)
Witam
Jesli chodzi o komentarze to czytajac je dochodzi sie do takiego wniosku ze wlasciwie sa 2 oceny 1 lub 10. 10 wystawiaja ci ktorzy kupili i ciesza sie ze wogole dziala a 1 ci ktorzy kupili szybszego procka i nie moga szybciej pisac w Wordzie. Pozstale oceny (z reguly 9) wystawiaja ci ktorzy przewaznie wiedza co nieco o co chodzi. I druga rzecz - nawet gdy jakis towar to totalna kaszna to i tak Ci ktorzy go kupili wystaiwa 10 bo nie chca sie przyznac ze kupili szmelc :-D . Taka jest polska mentalosc ze kazdy swoje chwali
P.S. Ja tez sie dziwie ze nie ma za specjalnie odzewu - to dosc ciekawy temat - ale nie wiedziec czemu nikt nie chce pisac :(
Pozdro
to co wazne zostalo napisane
inne rzeczy wychodza w praniu
wszystkiego sie nie przewidzi
wg mnie warto sie wzorowac na sklepach ktore od kilku lat sa i jakos funkcjonuja
Taka jest polska mentalosc ze kazdy swoje chwali no nie ka¿dy ale wiêkszo¶æ, ja mam zasi³kê chiefteca ale odradzam ich kupowania bo odk±d sirtec ich nie robi to straci³y na jako¶ci :wink:
inne rzeczy wychodza w praniu
wszystkiego sie nie przewidzi
wg mnie warto sie wzorowac na sklepach ktore od kilku lat sa i jakos funkcjonuja OK, tylko tak:
- wola³bym, aby "w praniu" nie pope³niæ b³êdu, który mo¿e sporo kosztowaæ...
Owszem wszystkiego siê nie przewidzi, jednak¿e je¿eli jest du¿o osób, które kupuj± przez internet, dla tych o sta¿u w internecie 3 lata i powy¿ej jest to ponad po³owa (ponad 50%) respondentów!!, w tym roku przy³±czy siê do nich liczna grupa z 2letnim sta¿em (w 2004r.), ok 1/4 owych osób, co daje nam na prawdê ogromn± ilo¶æ osób korzystaj±cych z us³ug rynku e-commerce!
Móg³by¶ podaæ przyk³ady owych sklepów? Ja widzê tylko zagraniczne, typu newegg.com, zipzoomfly.com, mwave.com.
Tutaj w³a¶nie chodzi o to "jako¶", poniewa¿ jako¶ ka¿da firma funkcjonuje na rynku, chodzi o to, aby odwzorowywaæ potrzeby U¿ytkowników/klientów sklepu, dlatego te¿ poruszy³em temat "sklepu idealnego".
Nie pijê do Ciebie, Grzybu Kage Sama, ale chcia³bym poznaæ szerok± opiniê wielu osób, z pewno¶ci± korzystajacych z takich us³ug. Doceniam wypowiedzi wszystkich osób w temacie. :)
ja bym jeszcze poprosi³ o:
- 'konfigurator' komputera - zeby ci troche mniej obeznani nie próbowali wsadzic p4 na plyte pod amd itp. i mogli sobie na spokojnie zobaczyc ile by taka zabawa kosztowa³a - co¶ takiego jak ma proline, albo nawet lepsze
- mozliwosc 'fachowej porady' - jakis mail do dyzurnego guru (wiarygodnego i obeznanego w sprzecie... nie tak jak to czesto ma miejsce w sklepach normalnych), ktory poradzi co lepiej wybrac do jakich zastosowañ
wiecej grachów nie pamietam... ale jak sobie przypomne to jeszcze napisze
To ja te¿ siê wypowiem :).
Sam najczê¶ciej czê¶ci do komputera kupuje przez internet. Nie robie tego w miejscowych sklepach poniewa¿ nawet doliczaj±c przesy³ke ceny s± ni¿sze. Mój internetowy starz to jakie¶ 5 lat z czego kupuje od jakich¶ 4lat. To tak tytu³em wstêpu. Odpowiadaj±c na pytanie "Idealny sklep internetowy?" trzeba by siê zastanowiæ jakie samemu ma siê oczekiwania w stosunku do ów sklepu, kiedy to w³a¶nie "my" chcemy co¶ kupiæ.
Z w³asnych obserwacji czy te¿ do¶wiadczeñ, jakie naby³em przez te 4lata to z pewno¶ci±:
-Czy dany sklep jest zaufany, nie zniknie po roku, a my zostaniemy ze sprzêtem bez gwarancji, czyli wiarygodno¶æ na pewno przyci±ga klijentów, nawet je¿eli mamy troszke wy¿sze ceny to i tak cz³owiek wybierze t± zaufan±, bo wiadomo przecie¿, ¿e lepiej zap³aciæ troszke wiêcej, a nie mieæ pó¼niej problemu np. z w/w gwarancj±
-Nastêpnie tak jak wspomnia³em o gwarancji, wa¿na jest rownie¿ szybka wymiana sprzêtu je¿eli zostanie on np. uszkodzony, w dobrym tonie by³aby mo¿liwo¶æ dostania sprzêtu zamiennego,tymczasowego do czasu rozpatrzenia reklamacji przez producenta danego sprzêtu
-Jak wiadomo rynek oc stale siê powiêksza, st±d te¿ posiadanie cudeniek zza oceanu znacznie podnosi zainteresowanie sklepem. Sytuacja powoli siê zmienia, jak pamiêtacie pewnie kiedy¶, jeszcze z 1,5roku temu nie mo¿na by³o w polsce kupiæ porz±dnych pamiêci typu geil,corsair albo zasilaczy np. enermax,topower itp.
-I na koniec zostaje jeszcze cena, przy spe³nienu tych warunków, które opisa³em wy¿ej mo¿na mieæ ceny wy¿sze ni¿ konkurencja, a i tak ludzie bêd± kupowaæ bo:
-profesjonalnie podchdozisz do klijenta (wie od kogo kupuje i mo¿e spaæ spokojnie, ¿e nie zostanie na lodzie czyli masz renome)
-szybko za³±twiasz reklamacje i nawet dajesz zapasowy sprzêt (klijent jest zadowolony bo mo¿e dalej pracowaæ na komputerze)
-Masz to czego nie maj± inni (niespotykany sprzêt w polsce)
Tak jeszcze dodam, bo zapomnia³em wcze¶niej o tym napisaæ, nale¿y równie¿ szanowaæ klijenta(towar wysy³aæ jak najszybciej), i my¶le, ¿e mniej wiêcej od 8 rano do 20 wieczorem powinna byæ mo¿liwo¶æ porozmawiania z takim sprzedawc± przez gg np w celu doradzenia klijentowi co powinien kupiæ tak ¿eby klijent by³ zadowolony, a wiadomo, ¿e jak bêdize zadowolony to znowu u Ciebie kupi :).
Jeszcze odno¶nie tego ¿adkeigo sprzêtu, nie mo¿na zapominaæ o bogatym asortymencie. Z tego co czytam du¿ej ilo¶ci osób podoba siê Proline (tak jak kiedy¶ polbras) niestety przez to, ¿e nie maj± bogatej listy towarów czê¶æ osób musi zrezygnowaæ z kupna u nich pomimo, ¿e maj± niskie ceny.
Tak reasumuj±c, ciê¿ko jest stworzyæ idealny sklep.
Z w³asnych obserwacji czy te¿ do¶wiadczeñ, jakie naby³em przez te 4lata to z pewno¶ci±:
-Czy dany sklep jest zaufany, nie zniknie po roku, a my zostaniemy ze sprzêtem bez gwarancji, czyli wiarygodno¶æ na pewno przyci±ga klijentów, nawet je¿eli mamy troszke wy¿sze ceny to i tak cz³owiek wybierze t± zaufan±, bo wiadomo przecie¿, ¿e lepiej zap³aciæ troszke wiêcej, a nie mieæ pó¼niej problemu np. z w/w gwarancj±
-Nastêpnie tak jak wspomnia³em o gwarancji, wa¿na jest rownie¿ szybka wymiana sprzêtu je¿eli zostanie on np. uszkodzony, w dobrym tonie by³aby mo¿liwo¶æ dostania sprzêtu zamiennego,tymczasowego do czasu rozpatrzenia reklamacji przez producenta danego sprzêtu 1) Z przeprowadzonych badañ okazuje siê, ¿e liczba sklepów na rynku pozostaje w zasadzie na równym poziomie. Mimo wszystko du¿o sklepów zamyka interes w ci±gu pierwszego roku dzia³alno¶ci, poniewa¿ nie radzi sobie z konkurencj±, cenami, zyski ledwo pokrywaj± wydatki. Ich miejsce zastêpuj± nowe i tak siê to wyrównuje... Ostatnio jeden ze sklepów internetowych znalaz³ sponsora, 1,2mln z³ w ci±gu 2óch lat na rozwiniêcie dzia³alno¶ci :O z tak± ilo¶ci± pieniêdzy mo¿na na prawdê zaszaleæ i ... zdystansowaæ konkurencjê! :)
2) je¿eli chodzi o gwarancjê to wg prawa (od 2005r.), sprzedawca towaru bodaj¿e obejmuje sprzedewany towar 12-miesiêczn± gwarancj± sklepu (je¿eli gwarancja producenta jest krótsza ni¿ 2 lata) Nie potwierdzam tego w 100%, wiêc mogê siê myliæ.
Dobry pomys³ (ktry podsunê³o kilka osób w tym temacie) z zastêpczym sprzêtem, chodzia¿ wiadomo, ¿e sklep nie da od razu nie wiadomo jakiego sprzêtu, tylko raczej o porównywalnej wydajno¶ci.
Tak jeszcze dodam, bo zapomnia³em wcze¶niej o tym napisaæ, nale¿y równie¿ szanowaæ klijenta(towar wysy³aæ jak najszybciej), i my¶le, ¿e mniej wiêcej od 8 rano do 20 wieczorem powinna byæ mo¿liwo¶æ porozmawiania z takim sprzedawc± przez gg np w celu doradzenia klijentowi co powinien kupiæ tak ¿eby klijent by³ zadowolony, a wiadomo, ¿e jak bêdize zadowolony to znowu u Ciebie kupi :).
Jeszcze odno¶nie tego ¿adkeigo sprzêtu, nie mo¿na zapominaæ o bogatym asortymencie. Z tego co czytam du¿ej ilo¶ci osób podoba siê Proline (tak jak kiedy¶ polbras) niestety przez to, ¿e nie maj± bogatej listy towarów czê¶æ osób musi zrezygnowaæ z kupna u nich pomimo, ¿e maj± niskie ceny. - Klient nasz Pan! ;] Jak to siê zwyk³o mówiæ, szkoda, ¿e wiele firm tego nie respektuje i olewa klientów, a wiadomo, ¿e jeden niezadowolony to 10 kolejnych straconych klientów, itd. ³añcuszkiem idzie...
Tak reasumuj±c, ciê¿ko jest stworzyæ idealny sklep. I to jak :mrgreen: Na samym wstêpie potrzeba XX ty¶. z³., bo w koñcu gdzie¶ ten sprzêt trzeba sk³adowaæ + dostawa + przesy³ka... nie ma jak bezpo¶redni kontakt do producenta/nadzorców fabryk :)
Ganeon, dobry pomys³ z konfiguratorem zestawów, na pewno pomocna rzecz i ³atwo w takim sk³adaniu wstawiaæ Rabaty. Mo¿na równie¿ stworzyæ firmowy PC, najwydajniejszy zestaw za xxxx z³, co¶ jak GeoPC Komputronika, pewnie sporo ju¿ na nim zarobili...