Hmm... Z³oto ma gorsze przewodznictwo cieplne ni¿ mied¼ (chyba z niej CPC robi³o bloki?) a wiêc jeszcze gorsza wydajno¶æ???
pokryty zlotem blok nie zasniedzieje
tylko szkoda zlota na taki blok :evil:
To ja ju¿ wola³ bum pochromowaæ lub posrebrzyæ. ciekawe czy od spodu te¿ jest taki.
Lepiej by zainwestowani w porz±dne maszyny a oni nadal pozostaj± na poziomie z przed 10 lat (ju¿ 10 lat istniej±)
ta 10lat
a majonez Helmanz od 1892 roku :lol:
nie tyle maszyny musza zmieniac (oj chyba na frazarke CNC to ich nie stac) ale chociaz by zmienili srednice na 8-10mm to by wszystko nabralo tepa w tym ukladzie
przeciez w celu zachowania kompatybilnosci w stecz mogliby sprzedawac zwezki :sic:
Mate'a te¿ nie staæ jeszcze na CNC - Mate zamawia spody w zak³adzie frezerskim.... jednak¿e to nak³ada pewne ograniczenia... przedewszystkim cenowo-konstrukcyjne....
Jak dla mnie posuniêcie Firmy CPC w zwi±zku z poz³acaniem bloków to rodzaj chwytu marketingowego i przede wszystkim estetycznego. (patrz jak siê mój blok ¶wieci, ca³e 5 karatów :mrgreen: ).
No offence, ale przeciêtny "Kowalski", zostanie oczarowany takim chwytem i skusi siê na taki produkt, który niekoniecznie posiada bardzo dobr± wydajno¶æ. W zamian móg³by skompletowaæ w³asny zestaw, co¶ w rodzaju Home Made, p³ac±c za blok i ca³y zestaw trochê wiêcej, ale bêd±c pewnym efektywno¶ci takiego uk³adu.
Powiedzmy, ¿e nowa konstrukcja CPC spowodowa³aby spadek temperatury nagrzewaj±cego siê od pracy procesora, jednak¿e jak mniemam, je¿eli ju¿ by³by to niewielki spadek. Jak ju¿ wspomnia³ allmark, z³oto ma gorsze w³a¶ciwo¶ci przewodnictwa ni¿eli mied¼. Zatem trudno mi wierzyæ, ¿e nowe produkty Firmy CPC bêd± posiaæ du¿o lepsz± wydajno¶æ od obecnych jeszcze konstrukcji tej¿e Firmy.
Byæ mo¿e pod poz³acan± wartw± metalu Firma chce zatuszowaæ "gorsze" (bardziej ekonomiczne, czyli ni¿sze koszty produkcji i przede wszystkim zdobycia/zakupu materia³u) tworzywo. Niekoniecznie musi tak byæ, ale trzeba taki przypadek równie¿ uwzglêdniæ.
Co do frezarki... Takie udz±dzonko jednak "trochê" kosztuje (kilkana¶cie/dziesi±t tysiêcy z³otych) w zwi±zku z czym nawet gdyby sprzeda¿ danej firmy rozwija³a siê na prawdê w dobrym tempie w ci±gu niezbyt d³ugiego okresu, np. 2óch lat, ciê¿ko by by³o pozwoliæ sobie, pomimo wszystko na cos takiego, bior±c pod uwagê, ¿e trzeba w miêdzy czasie op³acaæ przewóz/produkcjê towaru w danym zak³adzie, zdobycie materia³u, pó¼niejsze koszty wysy³ki (Niektóre firmy op³acaj± koszty przesy³ki, gdy zamawiany towar przekroczy dan± warto¶æ pieniê¿n±.).
Pomimo wszystko prowadzenie firmy to nie takie hop siup. Trzeba w ni± w³o¿yæ wiele, wiele, wiele pracy ("zabawa papierkowa" w urzêdach, pozwolenie na za³o¿enie dzia³alno¶ci, itp., itd. - kilka miesiêcy roboty, kampania reklamowa, za³o¿enie serwisu internetowego - obecnie be¿ niego trudno co¶ powa¿nego zdzia³aæ, rzadko siê zdarza, aby jaka¶ firma nie mia³a w³asnej strony internetowej, ksztat³owanie marki firmy, itd.), a tak¿e pieniêdzy, aby w przysz³o¶ci siê to wszystko zwróci³o i zaczê³o przynosiæ dochody.