Quad Core - bezużyteczny dla graczy

Usługi pogrzebowe w Lublinie. Zakład Pogrzebowy działający na ...

Serwis The Inquirer powołując się na rozmowy z producentami gier twierdzi, że użycie aż 4 rdzeni w grach nie ma większego sensu. Możliwe będzie zoptymalizowanie gier pod względem wydajności na dwóch rdzeniach ale potrzeba na to zarówno czasu jak i pieniędzy. Dostosowanie może zająć producentom około roku, a i tak jeżeli wszystkie prace zostaną wykonane perfekcyjnie, możemy liczyć na wzrost wydajności w grach od 20 do 30% - scenariusz najbardziej optymistyczny.

O co w tym wszystkich chodzi ? Problem polega na tym, że podczas gdy jeden rdzeń będzie obliczał fizykę i detekcję kolizji to drugi w tym czasie będzie musiał zaczekać na wynik aby ruszyć ze sztuczną inteligencją kiedy to trzeci mógłby już obliczać samą grafikę. W tym najlepszym scenariuszu rdzeń drugi i trzeci zawsze musiałyby zaczekać na obliczenia rdzenia pierwszego. W tym pojęciu nie ma uzasadnienia do użycia Quad Core jako, iż gry nie są aplikacjami równoległymi. Cztery rdzenie zwiększyłby w tym przypadku jedynie prędkość ładowania się aplikacji.
Producenci gier twierdzą, że użycie 4 rdzeni ma uzasadnienie w przypadku serwerów i renderingu grafiki, natomiast w chwili obecnej pracują oni nad przystosowaniem gier dopiero dla układów dual core.
Tak więc, jeśli nastawiamy się na zabawę głównie z grami, możemy na razie zapomnieć o czterech rdzeniach, po prostu nie są nam potrzebne przynosząc jedynie marginalne korzyści. Dajmy najpierw czas producentom gier, na uporanie się z dwoma rdzeniami.

czytaj więcej...


norma, tak samo bylo z shaderami, na poczatku gry konsolowe byly ich calkowicie pozbawione, ale uplywem czasu, zaczeto je wykorzystywac, az do dzis kiedy sa podstawa przy tworzeniu gry, teraz to samo czeka wielordzeniowosc, ps3 ma miec 8 rdzeni a znajac zycie zadna gra nie obslugiwac bedzie (na poczatku) chocby dwoch, nie pozostaje nic innego jak czekac ^^
w sumie to jest bardzo dziwna sytuacja z MT (multi tasking)...
ile lat HT jest juz na rynku? 3 jak nie wiecej a do tej pory naprawde jest malo aplikacji wielo watkowych
nawet przy wprowadzeniu dualcore jakis czas temu nic sie za bardzo nie zmienilo w tej materii a duzo przez to sie traci z mocy kompa...
niestety

nawet przy wprowadzeniu dualcore jakis czas temu nic sie za bardzo nie zmienilo w tej materii a duzo przez to sie traci z mocy kompa...
niestety
nieprawda, zminilo sie wiele: supermarkety maja nowy chwyt marketingowy (dwa rdzenie, 2x wieksza wydajnosc kompa) :pruchno:

a tak na powaznie, to rzeczywiscie, developerzy oprogramowania jakos nie potrafia sie przestawic na ta wielowatkowosc, jedyna nadzieja (jesli chodzi o gry) to next-genowe konsole, jak zawsze...


To jest tylko kwestia czasu dostosowanie i przeżuczenie sie na wielo rdzenowośc wymaga odzwyczajenia sie programistów pewnych nawyków nabytych i to sie musi zmienić co widac w nowej generacji konsol ale to nie zmienia faktu ze oprogramowania poza prof jest jak na lekarstwo pozostaje mieć nadzieje ze sie szybko to zacznie sie zmieniać.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl