Radeon 2600XT o kodowaej nazwie RV630 zostanie wykonany w procesie 65nm. Karta bêdzie posiadaæ 128-bitow± szynê pamiêci i 256MB GDDR2/GDDR3/GDDR4. Karta z rzêdu midles bêdzie posiadaæ 120 procesorów strumieniowych i bêdzie posiadaæ taktowanie rdzenia 800 Mhz i 2200 Mhz dla pamiêci. Karta pojawi siê w czerwcu i bêdzie kosztowaæ w granicach 199Euro.
Najs³abszy Radeon 2400XT o kodowej nazwie RV610, równie¿ bêdzie wykonany w procesie 65nm. Karta z rzêdu low bêdzie mieæ 128-bitow± szynê pamiêci i 256MB GDDR2. Najs³absze dziecko ATI bêdzie posiadaæ 40 procesorów strumieniowych i bêdzie siê odznaczaæ taktowaniem rdzenia 700 Mhz i 1600 Mhz dla pamiêci. Karta bêdzie oscylowaæ w granicach 100Euro i pojawi siê w czerwcu.
¬ród³o: fudzilla.com
No w³a¶nie nie czaje tych "320 procesorów strumieniowych" :ideas: . Ca³y czas by³o mówione o 64 potokach dzia³aj±cych w 4 strony (czy co¶ w tym stylu). Na Inq jest ma³a zapowied¼ 2600, z której wynika, ¿e karty ju¿ s± gotowe, ale... stery nie wspó³pracuj± z nimi. Szykuje siê powtórka z NV...
Z tymi procesorami strumieniowymi to chyba zwykly chwyt marketingowy, i tyle... Nie zdziwilbym sie zreszta.
ej - ale przeciez wszystkie grafy mialy byc wypuszczone na rynek razem !
to niby byl glowny powod przelozenia ostatniej daty premiery
racja mówili ¿e wszystkie grafiki wyjd± razem pocz±wszy od HD2900xx do 2400xx, a tu ka¿da karta w innym terminie wychodzi:dno: Co kaman
Prze³o¿yli terminy, bo programi¶ci nie dali rady ze sterami :zly:
Cenki HD2900XT wed³ug HIS'a, Sapphire'a i diamonda. Ceny na PLN prze³ó¿cie sami Wiêcej
No ceny w Polsce s± ju¿ i tak znane. Ja tam czekam do czerwca i kupujê to bydlê :D. Stery bêd± ju¿ bardziej zno¶ne, byæ mo¿e pojawi± siê modele z ciekawszym ch³odzonkiem, a liczê te¿, ¿e stanieje o parê groszy :lol:.
a widzieli¶cie ile mocy ¿re HD2600 :pruchno: co to za potwór :/
oczywi¶cie chodzi tu o pobór mocy ch³odzenia.
Wiecie ze ju¿ premiera by³a :)
Testy w necie te¿ s±
http://www.vr-zone.com/?i=4946
niestety nie wy¶wietla mi tabelek i zdjêc :/
2600? 45W to du¿o? Mój 7900 wiêcej chyba po¿era...
S± pierwsze kompetentne recki serii. Jeden ju¿ pad³ pod wp³ywem obci±¿enia xD. W drugim na vr-zone jest wszystko opisane. Nawet robili xtreme oc i pojechali z rdzeniem do 1GHz :rockout: :banan: :banan: .
Nie wiem tylko dlaczego nie ma zdjêæ. Czy¿by dopiero jutro siê mia³y pokazaæ?
http://it-review.net/index.php?optio...1&limitstart=0
testy 2900XT
a tu z dailytech
http://www.dailytech.com/AMD+Launche...rticle7260.htm
co cieszy to to ¿e 8xAA/16xAF, 2560x1600
wygrywa testy z 8800gts i gtx w FarCry Fear Oblivion i Prey(tutaj minimalnie) choc wcze¶niej obrywa³a porz±dnie :)
pamietajcie, ze ati kilka dni temu poprawilo stery i wydajnosc w grach dodatkowo wzrosla
Jestem ciekaw jak za jakie¶ dwa miesi±ce bêdzie wygl±da³a sprawa wydajno¶ci, gry stery dojrzej± :rolleyes:
Zwracali¶cie uwagê na pobór mocy? Wg PCL sama karta zu¿ywa 180W... gdzie te 270W? Ch³odzenie jak dla mnie wporzo: w 2D nies³yszalne, w 3D "wyjec pospolity" :pruchno: (nie wiem czemu tak wszyscy psiocz± na g³o¶no¶ci kart w 3D).
Screeny z CoJ w DX10 (klikniêcie na screen umo¿liwia obejrzenie go w wysokiej rozdzielczo¶ci.
(nie wiem czemu tak wszyscy psiocz± na g³o¶no¶ci kart w 3D). ja w sumie tez nie - w koncu jak sie gra, to komp staje sie nieslyszalny po uruchomieniu sprzetu grajacego :P :glupek:
Screeny z CoJDX10 zawaliste jak tak siê zapowiada epoka DX10 to ja siê na to piszê.
No w³a¶nie nie czaje tych "320 procesorów strumieniowych" :ideas: . Ca³y czas by³o mówione o 64 potokach dzia³aj±cych w 4 strony (czy co¶ w tym stylu). Na Inq jest ma³a zapowied¼ 2600, z której wynika, ¿e karty ju¿ s± gotowe, ale... stery nie wspó³pracuj± z nimi. Szykuje siê powtórka z NV...
hMMMMM....
Pierwsz± rzecz± jak± trzeba sobie zdaæ, to nie porównywanie SPU NVIDII do SPU AMD-ATI, bowiem pracuj± one na troszkê innej zasadzie. W przypadku AMD-ATI, jednostki cieniuj±ce s± uk³adami wektorowo-superskalnymi potrafi±cymi wykonywaæ do piêciu procesów na jeden cykl zegara. Te same jednostki w G80 s± skalarami mog±cymi operowaæ tylko jednym procesem w czasie jednego cyklu zegara. Dochodzimy tutaj zatem do rozwi±zania: 64 zunifikowane shadery mog±ce obliczaæ piêæ zadañ daje w nam liczbê 320, któr± tak firma AMD pos³uguje siê na ka¿dym kroku i w ka¿dej informacji prasowej.
Co¶ wyja¶ni³em? :)
Aha, 2400 bêdzie mia³ szynê pamiêci 64 bitow±, a nie 128.