Ten as, ma nawet swoje imię - Ana - i jest to niewielki chip, odpowiedzialny za skalowanie obrazu. To właśnie dzięki niemu (niej?), możemy grać chociażby w takie Gears of War w miażdżącej rozdzielczości 1080p i to właśnie skalowanie jest tym, czego nie potrafi żadna inna konsola, a jedynie Xbox 360. To jest tajna broń Microsoftu w walce z Sony.
PlayStation 3 nie posiada funkcji sprzętowego skalowania, przez co gry pracujące natywnie w rozdzielczości np. 720p, mogą działać jedynie w 720p lub niższej, 480p. Nie mogą być skalowane "w górę" do 1080p ani 1080i. To dość duży problem, zwłaszcza że PS3 ma być przecież systemem High Definition, dlatego też jest to jedno z największych wyzwań, które Sony ma teraz przed sobą.
Poradzenie sobie z tą kwestą za pomocą software'u będzie niezwykle trudne (o ile w ogóle możliwe), więc praktycznie jedynym rozwiązaniem, które może być brane pod uwagę, będzie prawdopodobnie tylko nowsza wersja PS3, wzbogacona o podobne, jak w X360, rozwiązanie sprzętowe."
źródło...