:shock: :shock: :shock:
docisk lepszy zrob...
tz. jak to po takim szlifowaniu jest bardzije szorstka powierzchnia niz byla na poczatku? to jesli tak to ciekaw jestem czym oni to szlifuja ... czyzby jakas wata szklana czy cos?
tez zeszlifowalem na lusterko prawie 800->1500->2000->pasta polerska i temp. wzrosla mi 2-3 stopnie. moze to przez pogode na dworze, albo nie wiem przez co.pasty chudziutko dalem. mozepoprostu radiator teraz nie przylega z odpowiednia sila po zeszlifowaniu powierzchni. jechalem na szybie, wiec powinno byc rowno.
Jeszcze ci mo¿e temp. spa¶æ jak siê lepiej pasta roz³o¿y - bo troche czasu mija zanim osiagnie ona optymalne w³a¶ciwo¶ci (chyba paste da³e¶ :D ?)
@Xabre powierzchnia jest supergladziutka,ale co do wygladu to nie brdzo, wyglada gotzej,ale jest supesliska, raz wypolerowalem z pasta TEMP, a raz wyczyscilem rozpuszczalnikiem i takie same efekty :-(
@allmark nie! Zawsze rezultaty bylu widoczne od razu po naniesieniu pasty, bybnajmniej u mnie! Pasty tez dawalem cienko.
@all rozwazam nad dwoma wyjsciami:
- naprawic go
- sprzedac go na Allegro i kupic nowego, tamtego kuopilem w Coolingu jako
OEM,a teraz sa po 130zl albo nawet 170zl, wiec cena nie za rewelacyjna!
------dodano kilka godzin po napisaniu------
Napisalem pewnemy gosciu,który sprzedaje Zalmany,ze moj sie spieprzyl bo go szlifowalem, a on odpisal mi tak
i niby czym on to zrobi? Tak samo jak ja papierem, hehe :-)))))
nie da sie tak zepsuc radiatora szlifowaniem papierem 1500 zeby temp wzrosla o 15C
krzywo nalozyles cooler i tyle
no chyba ze jestes wyjatkowo zdolny i zrobiles wglebienia w podstawie (gory-doliny)
no mim zdaniem kwestia wypolerowanego dobrze spodu wentyla to jest roznica max 5C a w praktyce chyba kolo 2:D wiec moze poprostu albo cooler krzywo stoi albo za slabo jest ocisniety? bo narpawde taka roznica temp z powodu glupiego polerowania? .... gdyby to byla prawda kazdy producent by polerowal ja mam whisper rock IV a on jest tak szorstki ze dramat bo sa na nim slady po szlifierce i nie ma mowy o jakims papierze 800 nawet:D
jak ja szlifowalem pasta jakas tam to zostal na radiatorze taki osad sprobuj go poprostu dobrze umyc pod goracom woda :) mi tam spadla prawie o 10* :D :D
Nie zrobilem zadnych wglebien, jest prosty na oko!Moze go zamocno zeszlifowalem i sie zrobil cienszy i mocno nie dociska, sprobuje go wkrecic inaczej bo sa dwa sposoby. Dwie dziury na srubki w tym mocowaniu. A czyscilem go rozpuszczalnikiem nitro i jadro tez. Jest czusty i galdki, ale wyglada na mniej gladkiego :-)))) A pozniej go wypolerowac pasta tempo czy nie???/
A ktros pisal o wacie szklanej, jak to zrobic? Ten gosc, ktory to sprzedsaje pisze,ze ma jakas maszyne polerska i z miedzi zrobi mi lusterko!
na diaksa mozna taka wate szkolana kupic
To jest zwykla wata szklana czy jakas specjalna? A jak to sie robi? Tak jak papierem?
no cos w podobie :)
nie uzywaj pasty Tempo ,ona nie sluzy do polerownia - jej zadaniem jest nadac polysk i zabezpieczyc powierzchnie,wiec zostawia wartewke ochronna (izolacyjna)
zasnej pasty nie trzeba ,papier wodny 2000 bedzie az nadto
jak juz sie uprzesz na paste to uzywaj takiej do docierania zaworow w glowicy silnika
Dziwne. Wydaje mi siê ¿e jest to zwi±zane z technik± wykonywania tego radiatora- jest skrêcany z kilkudziesiêciu blaszek miedzianych i aluminiowych. Mo¿e w³a¶nie w tym tkwi problem, jeden materia³ jest miêkki i lepiej poddaje siê polerowaniu(¶cieraniu) , a drugi gorzej bo jest twardszy. Mo¿e te blaszki jako¶ dziwnie siê zachowuj± podczas takiego polerowania (odkszta³caj± sie i ¶cieraj± pod k±tem - //// lub \\\\ lub /\/\/\/\/\/\).
Pozdro
Na poczatek zrobilem z Temp, bylo slabo wyczyscilem najpierw woda pozniej rozpuszczalnikiem i bylo podobnie - mala roznica. Czym to zrobic, bo papier 2000 nic nie dal! Chcialem kupic 3000 ale nie bylo! 2000 i woda, i woda i woda i nic nie dalo!
Miszczu tu czhodzi o polerowanie spodu radiatora.
Dayus nie piluj go juz tak bardzo bo niedlugo to ten zalman bedzie nizszy o pare centymetrow i wtedy to bedziesz mial lipe. Uwazam ze powinienes gio jakiemus matolowi pchnac za 100z³ na allegro (tylko nie pisz ze jest zpilowany) i kupic nowke.
Przychylam siê do opini kolegów, ¿e radiator jest zas³abo doci¶niety do procka. Nie piszesz na czym polerowa³e¶ coolerek chodzi mi o powierzchnie na której mia³e¶ po³o¿ony papier bo chyba nie robi³e¶ tego na kolanie. A co do maszyny któr± chce ci ten go¶ciu wypolerowaæ to jest zwyk³a maszyna polerska mozesz to samo zrobiæ jakims Boshem i odpowiedni± przystawk± z tego co siê oriêtujê potrzebna jest pasta do polerowania najlepiej taka któr± poleruj± zawory w silnikach czyli o ziarnisto¶ci jak to mówi mój znjomy zero zero nic. Zabawa jest do¶æ ¿mudna i czasoch³onna mojego coolerka szlifowali ko³o 3 godzin. I teraz jest niemal¿e lusterko przyda³o by siê jeszcze go delikatnie dopolerowaæ ale nie mam teraz dostêpu do maszynki a rêcznie mi siê niechce zabardzo :)
Mikolaj w³a¶nie o spodzie radiatora piszê ( mo¿e go nie widzia³e¶, ale spód tego radiatora nie jest z litego kawa³ka )
aj to przepraszam bo zle sie zrosumielismy ja myslalem ze mowiles o polerce tych blaszek wokol radiatora. :oops:
@IceMan1979
Polerowalem go paierem i kawalkiem deski:-) Moze taka szlifierka co sie papier na rzepy przykleja do tarczy takiej okraglej. O to chodzi? A jak Ci go zrobili to roznica byla? Ile moze kosztowac taka pasta i gdzie ja mozna kupic, w samochodowym? Samemu da sie to wypolerowac, bo gosciowi trzeba dac 15zl + koszty wysy³ek i przelewu! A docisk jest taki jak byl poprzednio nic nie modzilem.
No mniej wiêcej czym¶ takim tylko zamiast okr±g³ej powinna byæ taka szlifierka prostok±tna do wiêkszych powierzchni, bo okr±g³± trudniej utrzymaæ równo na ca³ej powierzchni. Pastê podej¿ewam, ¿e powinienne¶ dostaæ w motoryzacyjnym. Spróbuj mo¿e ma szkle rêcznie go przepolerowaæ metod± tradycyjn± czyli papierek + woda. Albo podejd¼ do jakiego¶ ¶lusarza jak masz na miejsco wyt³umacz o co dok³adnie chodzi czyli ¿e ma byæ lustro mo¿e zrobi co¶ takiego.
Mam nowe info:
Docisn±³em go mocniej [znaczy zamontowalem inaczej]
i w idle ma 41st. (kiedys chyba 36 jak byl dobry - juz nie pamietam)
a w stresie 49st. (Prime95)
Moze go jeszcze poszlifowaæ papierem 3000 i duzo wody? szkoda mi kasy na nowego a chcailem juz 7000A-Cu (199z³ na Allegro)
Przyklejasz do kawalka idealnie rownej powierzchni jaknajdrobniejszy papier scierny(1000 jest calkiem spoko).potem przez godzinke albo dwie delikatnie po nim jezdzisz spodem radiatora(nakleisz ze 4 takie papiery , oczywiscie nie na siebie stary trzeba zerwac), na sam koniec potrzeba paste do zebow(ta z niebieskimi granulkami sie nada) i waciki kosmetyczne przy pomocy tego sprzety w 45min masz idealne lusterko(prawie to tek zelman jest z blaszek)